Gusta Severeyns
Halen heeft nog steeds een plaatsje in haar hart omdat ze er 26 jaar les gaf.
Jongeren begeleiden en stimuleren om zich creatief uit te drukken, heeft een grote invloed
gehad op haar artistiek parcours. Na haar pensionering schoolde zij zich verder bij in het schilderen.
In Diest studeerde ze af aan de Hagelandse Academie voor beeldende Kunst. Ze volgde de lagere en hogere graad. Ze behaalde een specialisatiegraad afdeling schilderkunst aan de Stedelijke Academie te Leuven. Daar studeert zij nog verder in het vakoverschrijdend atelier.
In haar studies gaat heel veel aandacht naar het procesmatig werken. Haar schilderijen zijn het resultaat van een voorafgaand
onderzoek.
Met haar semi-abstracte werken ( acrylverf op doek ) heeft ze reeds verscheidenen malen tentoongesteld. Met plezier toont zij het resultaat van haar creatief denkproces.
Haar interesse gaat naar mensen in hun omgeving. Elk schilderij heeft voor haar een kleurrijk verhaal. Als schilder is zij vrijgesteld om de realiteit na te bootsen. Zij stopt dingen in haar beelden die er gevoelsmatig wel zijn maar die niet zomaar in een objectieve weergave te vatten zijn. Bij vertrek van een foto, zoomt zij in op een detail. Zij gebruikt onrealistische kleuren om te komen tot een
abstractere interpretatie.
[email protected].
Halen heeft nog steeds een plaatsje in haar hart omdat ze er 26 jaar les gaf.
Jongeren begeleiden en stimuleren om zich creatief uit te drukken, heeft een grote invloed
gehad op haar artistiek parcours. Na haar pensionering schoolde zij zich verder bij in het schilderen.
In Diest studeerde ze af aan de Hagelandse Academie voor beeldende Kunst. Ze volgde de lagere en hogere graad. Ze behaalde een specialisatiegraad afdeling schilderkunst aan de Stedelijke Academie te Leuven. Daar studeert zij nog verder in het vakoverschrijdend atelier.
In haar studies gaat heel veel aandacht naar het procesmatig werken. Haar schilderijen zijn het resultaat van een voorafgaand
onderzoek.
Met haar semi-abstracte werken ( acrylverf op doek ) heeft ze reeds verscheidenen malen tentoongesteld. Met plezier toont zij het resultaat van haar creatief denkproces.
Haar interesse gaat naar mensen in hun omgeving. Elk schilderij heeft voor haar een kleurrijk verhaal. Als schilder is zij vrijgesteld om de realiteit na te bootsen. Zij stopt dingen in haar beelden die er gevoelsmatig wel zijn maar die niet zomaar in een objectieve weergave te vatten zijn. Bij vertrek van een foto, zoomt zij in op een detail. Zij gebruikt onrealistische kleuren om te komen tot een
abstractere interpretatie.
[email protected].